Ancrona stärker sin varumärkesportfölj med Morberg

Ancrona inleder ett nytt samarbete i april 2015 och tar över säljuppdraget på butik för Morberg produkter inom dagligvaruhandeln. Supreme Wine & Spirit, som äger varumärket tillsammans med Per Morberg, behåller sin organisation inom KAM och har fortfarande all kontakt med de centrala kedjorna.

”Ancrona kommer att arbeta med att stärka närvaron av Morberg öl, såser och glögg i butik med sin säljkår vilket vi ser som väldigt positivt. Vi har hört mycket gott om Ancrona tidigare och blivit rekommenderade dem från flera håll” säger Nina Saving försäljningschef på Supreme Wine & Spirit AB.

Ancrona kommer se till att marknadssatsningar optimeras på bästa sätt i alla besöksbutiker. ”Vi hälsar Supreme Wine & Spirit varmt välkomna till Ancrona och vi ser verkligen fram emot att gemensamt utveckla Morberg Collection som varumärke inom svensk dagligvaruhandel” säger Peter Nordwall VD på Ancrona AB.

Per Morberg började sin offentliga karriär som skådespelare med roller som den elake Viggo i "Rederiet", Roger Rönn i "Vita lögner" och med roller i flera "Beck"-filmer. Med en bakgrund som utbildad kock och arbete på flera anrika krogar som Riche och Café Opera blev han sedan en av Sveriges mest kända tv-kockar i egna tv-programmet "Vad blir det för mat" och som en av domarna i de första säsongerna av "Sveriges Mästerkock". ”Jag är mycket glad över att mina fantastiska produkter kommer att hanteras av en sådan fin mat & dryckes partner som Ancrona

För mer information kontakta: Peter Nordwall, VD på Ancrona AB mail:peter.nordwall@ancrona.se mobil: 073-397 8500

Nina Saving, försäljningschef på Supreme Wine & Spirit AB mail:nina@supremewine.se mobil: 0708-30 50 98