Pandy - Ett unikt och sockerfritt proteingodis från Sverige som nu lanseras på DVH.

Produkterna lanserades med succé under Fitnessgalan 2016, och har därefter letat sig in i ett stort antal butiker på DVH. Pandy Protein AB väljer nu Ancrona AB som samarbetspartner för att få en större räckvidd för bearbetning av dagligvaruhandeln.

Ur en vision om att förändra godismarknaden och skapa en nisch för ”hälsosamt godis” påbörjades utvecklingsprocessen med att ta fram produkter med en balanserad komposition och smak, där slutprodukten möter den starka trenden för träning och proteinrika livsmedel. Pandys innovativa produkter är en kombination av segmenten Hälsa och Konfektyr, där funktionalitet och smakupplevelse möter varandra.

Pandy har en produktportfölj med fyra olika påsar med gelégodis som alla är helt fria från socker. Produkterna innehåller färre kalorier samt en hög andel protein och även extra tillsatt BCAA, vilket skapar en balanserad komposition av aminosyror.

I portföljen finns även tre olika chokladkakor som alla har en låg andel socker och hög andel protein. Chokladen har tagits fram med huvudfokus att smaka precis lika gott som traditionell choklad och med ett innehåll som passar den hälsomedvetna konsumenten.

Konsumenten behöver inte längre ta beslutet mellan att vara hälsosam eller njuta av något gott då Pandy är ett bättre och hälsosammare alternativ till konfektyr.

Från v.19 kommer Pandy att initialt säljas på Coop, Axfood och Bergendahls samt flertalet utvalda ICA- -butiker.

”För oss är det ett naturligt steg att hitta ett samarbete med en av de ledande distributörerna på den svenska marknaden. Möjligheten att samarbeta med Ancrona innebär att vi får ta del av en mycket kompetent och etablerad sälj- och distributionsorganisation som kommer hjälpa och påskynda utvecklingen och försäljningen av Pandy Protein” säger Simon Petrén, Försäljningsansvarig på Pandy.

”Vi är jätteglada att få hälsa Pandy Protein till Ancrona och ser fram emot att tillsammans få utveckla varumärket och driva försäljningen på den svenska marknaden. Varumärket genomsyras av en framåtanda med produkter som ligger helt rätt i tiden som tillför ett mervärde både för butikerna och konsumenterna.”säger Charlotta Wikander, Brand Manager på Ancrona.

Ancrona kommer att ta hand om distribution, bearbeta centrala kunder och supportera med trade-marketing samt sköta säljkårsbearbetning via sina kollegor på Movement Sales Partner.

Charlotta Wikander, Brand Manager på Ancrona AB mobil:072-050 50 37
E-post:charlotta.wikander@ancrona.se

Simon Petrén, Founder and Commercial Director, Pandy Protein AB
E-post:simon.petren@pandyprotein.com