Move & Walk i unikt samarbete med Internationella Petö Institutet

Move & Walk har nu inlett ett unikt samarbete med Internationella Petö Institutet i Budapest, som utbildar conductorer på högsta akademiska nivå. Från och med augusti 2013 kommer några av de bästa studenterna från Petö Institutet att få möjlighet att komma till Move & Walk i Göteborg för praktik.

– Petö Institutet har värderat vår kvalitet och kompetens inom konduktiv pedagogik och godkänt oss som enda praktikanordnare för sina studenter. Det är ett fantastiskt fint erkännande av vår verksamhet, säger VD och grundare av Move & Walk, Eszter Horváth Tóthné.

Många har sökt praktikplats men endast ett fåtal av de allra bästa studenterna, som har gått klart tre av fyra år, kommer att få möjlighet att delta. Syftet är att de ska få lära sig hur man arbetar med konduktiv pedagogik i Sverige, enligt Move & Walks unika arbetssätt. Praktikperioden hos Move & Walk kommer att ingå i studenternas studieplan.

Move & Walk har mångårig erfarenhet av konduktiv pedagogik och är idag ledande i Sverige inom habilitering och rehabilitering av personer med neurologiska funktionsnedsättningar.  Sedan starten i Sverige 1997 har Move & Walk utvecklats till ett kompetenscentrum för konduktiv pedagogik och har skapat en högkvalitativ verksamhet.