Från vänster Tommy Letzén MRF, Joachim Due-Boje MRF, Anders Nilsson Autoexperten, Johan Regefalk Autoexperten

Autoexperten Sverige AB och KG Knutsson Verkstad AB blir medlemmar i MRF

Autoexperten Sverige och KG Knutsson Verkstad har sökt och antagits som medlemmar i MRF, Motorbranschens riksförbund.

”Vi är mycket glada för att Autoexperten Sverige och KG Knutsson Verkstad velat ansluta sig till MRF, baserat på det arbete vi gör för bilbranschens bästa”, säger Tommy Letzén VD på MRF.

”Vi har haft ett långt samarbete över åren med MRF utan att vara medlemmar, men vi väljer nu att gå med centralt”, säger Johan Regefalk VD för KG Knutsson AB.

”Autoexperten har också valt att ändra i sina standards så att man nu kräver medlemskap i en branschförening dvs. SFVF eller MRF för att kunna bli Autoexperten bilverkstad”,
säger Anders Nilsson, Affärsområdeschef hos Autoexperten. ”Nu kan våra 430 verkstäder välja var man vill ha sitt medlemskap”

”Branschen behöver samla sin styrka för att möta framtidens stora förändringar där människors önskan och behov av mobilitet kommer vara fortsatt stort”, fortsätter Johan Regefalk.

”Vi ser verkligen fram emot att få medlemsansökningar och i framtiden jobba ännu närmare Autoexperten”, avslutar Tommy Letzén på MRF.

Motorbranschens Riksförbund, MRF, är branschorganisationen för seriösa och professionella bilåterförsäljare och bilverkstäder. Vi har 980 huvudföretag och 543 filialer som medlemmar, vilka omsätter omkring 120 miljarder kronor och sysselsatte cirka 40 000 personer.