Nya MSC Meraviglia - MSC Cruises största fartyg nu bokningsbart

MSC Cruises öppnar upp för bokningar av nya, innovativa fartyget MSC Meraviglia två år innan premiärturen och intresset för kryssningarna är stort. Några av nyheterna ombord är nya tvåvåningssviter med egen jacuzzi, större familjehytter, en nöjespark med anslutande vattenland samt flera tekniska lösningar som gör det möjligt för gästerna att interagera med fartyget genom mobilen.

Idag öppnar MSC Cruises upp för bokningar av kommande fartyget MSC Meraviglia som har premiär i Medelhavet i juni 2017. MSC Club-medlemmar fick exklusiv förtur att boka sin kryssning under två veckor och intresset för det nya fartyget var stort.

- Många av våra återkommande kunder hörde av sig direkt och ville vara först med att boka den helt nya fartygsklassen och vi är nu glada att kunna öppna upp bokningar för alla så pass långt innan premiären, säger Claes Tamm, VD på MSC Cruises i Skandinavien.

Fartyget får helt nya hyttkategorier så som duplexsviter med två våningar och egen jacuzzi på balkongen, samt specialdesignade familjehytter med möjlighet till upp till tre anslutande hytter för den stora familjen. Tekniska innovationer och smarta lösningar kommer göra det möjligt för gästerna att interagera med fartyget genom till exempel mobilen eller nyckelkortet.

- Med hjälp av mobilen kan man komma in i hytten, planera sina aktiviteter och utflykter och bäst av allt hitta vänner och familj när alla vill göra olika saker ombord, säger Tamm.

MSC Meraviglia kommer att ha plats för 5 700 gäster och blir därmed det största fartyget i MSC Cruises flotta. Nöjesområdena ombord utökas med bland annat ett promenaddäck över tre våningar med butiker, barer och restauranger, en nöjespark med anslutande vattenland och ett utökat MSC Yacht Club. Den matintresserade kan besöka världsomnämnda matkedjan Eatalys restaurang ombord och njuta av den finaste Italienska maten och vinet.

MSC Meraviglia är det första fartyget att lanseras i MSC Cruises omfattande plan att fördubbla kapaciteten med upp till sju nya fartyg till 2022. Fartyget kommer att kryssa i västra Medelhavet från och med juni 2017 med hemmahamnarna Genua, Marseille och Barcelona.

Det andra fartyget, MSC Seaside, har premiär i november 2017 och beräknas vara bokningsbart redan i november 2015. Den 22 juni inleddes bygget av MSC Seaside med den traditionella stål-ceremonin där första stålet skärs ut.