MSC Cruises presenterar ett unikt samarbete med Cirque du Soleil

MSC Cruises presenterar ett unikt samarbete med Cirque du Soleil, världsledande inom underhållning. Från och med sommaren 2017, kommer nästa generations fartyg MSC Meraviglia att vara det första kryssningsfartyg med en specialdesignad Entertainment Lounge som designats i samarbete med Cirque du Soleil, för att skapa en unik upplevelse till havs.

Detta långsiktiga samarbete kommer att utvidgas till MSC Meraviglias tre systerfartyg som kommer att sjösättas 2019, 2020 och 2022. Sex nätter i veckan kommer Cirque du Soleils fantastiska artister att presentera två unika shower exklusivt sammansatta för MSC Cruises för publik om ca 500 gäster per visning.

Denna magiska underhållning kommer att äga rum i den specialbyggda 1000 kvm stora loungen i fartygets akter, där gästerna kan avnjuta middag eller cocktails medan de betraktar det spektakulära uppträdandet.

Kryssningar på fartyget MSC Meraviglia som har premiär i Medelhavet i juni 2017 kan redan bokas. Fartyget kommer att kryssa i västra Medelhavet från och med juni 2017 med hemmahamnarna i Genua, Marseille och Barcelona.

• msc meraviglia
  • msc cruises
  • cirque de soleil

Cirque du Soleil
Cirque du Soleil började som en grupp bestående av 20 gatuartister 1984 och är idag en stor Québec-baserad organisation som tillhandahåller artistisk underhållning av högsta kvalitet. Företaget har nära 4000 anställda varav 1300 artister från över 50 olika länder. Cirque du Soleil har underhållit fler än 155 miljoner besökare i över 300 städer och 40 länder på sex kontinenter.