Pressbilder från dagens Brown Bag Lunch Talks om digitalisering

Länk till sändningen: https://youtu.be/Z3CSUFsAiH4

Brown Bag Lunch Talks @ MSD i samarbete med RISE, 26 september 2019 kl. 11.30–13.00

Allt snack om digitalisering i Almedalen – menar vi allvar?

Alla som var i Visby under Almedals-veckan 2019 kan vittna om att digitalisering i vården var ett hett och frekvent diskuterat ämne på den politiska arenan. Men vad händer nu? Hur gör vi verkstad av värdefulla insikter och gemensamt mål? Bäst på e-hälsa 2025 och en innovativ och högkvalificerad vård i Sverige.

Medverkar i diskussionen gjorde:

Carolina Wallenius, Sverigechef, Cerner

Susanne Nordling (MP), regionpolitiker, Region Stockholm

Mathias Ekman, ansvarig industrisamarbeten Western Europe, Microsoft

Karina Tellinger, samordnare för ehälsa 2025, SKL

Anna Essén, Handelshögskolan Stockholm

Nicke Svanvik, innovations- & utvecklingsdirektör, Karolinska Universitetssjukhuset.

Firas Adla, ansvarig, Telia Healthcare

Agneta Aldor, chefsutredare, eHälsomyndigheten