Ledig tjänst - Dansktalande Content Editor

Dansktalande Content Editor

Är du utåtriktad och serviceorienterad, kan du multitaska och samtidigt vara strukturerad? Vill du arbeta i en ung och opretentiös miljö med ett målinriktat och topprofessionellt team? Då är dansktalande Content Editor hos Mshop kanske något för dig!

Mshop är en verksamhet i stark tillväxt, som drivs av vår passion att tillfredsställa våra kunders behov. Vi är marknadsledande med över 1 miljon nöjda kunder och vi har över 30 års erfarenhet i branschen. Vi jobbar aktivt med att alltid följa med i utvecklingen för att tillgodose alla våra kunders behov. Vår uppgift är att skapa köplust och bygga värdefulla relationer mellan oss och våra kunder. I detta arbete utgår vi alltid från våra ledord Take Your Pleasure Seriously och Satisfaction Guaranteed. Vi söker dig som vill arbeta och utvecklas i ett ungt, drivet gäng i en snabbt växande verksamhet.

Vår verksamhet består just nu två fysiska butiker och en webshop i Sverige, men en kraftig expansionsstrategi föreligger. Nästa naturliga steg för Mshop är att ta sig in på den danska marknaden med en dansk webshop till att börja med. Det är här du kommer in i bilden som en av nyckelspelarna i uppbyggnaden av Mshop i Danmark.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Content Editor skriver du bland annat informativa och inspirerande texter om produkter, kompletterar med tydliga bilder och ser till att allt publiceras på vår danska sida. Beskrivningarna ska guida kunderna till rätt köp för just dem och deras behov. Som Content Editor assisterar du webbteamet med att skapa en intuitiv navigering med slutanvändaren i åtanke. Några av dina arbetsuppgifter blir:

• Översätta produkttexter, artiklar och annan copy från svenska och engelska till danska
  • Skapa lättförståeliga, informativa och intressanta guider om produkter, kroppen, sex, och relationer
  • Strukturera befintliga artiklar och innehåll
  • Ansvara för insamling av information från dina mycket kunniga kollegor
  • Skapa klarhet i våra olika produktgrupper
  • Ingå i webteamet runt vårt nyhetsbrev
  • Göra intressanta intervjuer med personer och produktutvecklare/designers
  • Assistera i arbetet med kampanjer båda digitalt och på print

VEM ÄR DU?
För att lyckas i denna tjänst är du förstås flytande i danska i tal och skrift. Du behöver ha tidigare erfarenhet som webbredaktör, copywriter eller ha arbetat med kommunikation. Du brinner för att skriva och kommunicera. Du har arbetat med WordPress och publicering på webben och har viss kunskap i InDesign, Photoshop eller Illustrator. Som person är du noggrann, strukturerad, kommunikativ, social samt har en god känsla för det danska språket. Du förmår att skriva på ett sätt som gör läsaren nyfiken på att veta mer. Vidare lägger vi stor vikt vid samarbetsförmåga samt vana att jobba mot deadlines under högt tempo. Vi är ett litet team som jobbar tätt. För att passa in på Mshop är du initiativrik, flexibel och har en positiv och lösningsorienterad attityd. Du skall ha en stor egen drivkraft och drivas av att ständigt förbättra verksamheten för att skapa fullständigt nöjda kunder. Du är en social doer som inte räds för att kavla upp ärmarna och jobba hårt!

VI ERBJUDER

• En rolig och varierad vardag
  • Utvecklande utmaningar i en ung kreativ, dynamisk och säljorienterad verksamhet
  • En arbetsplats på vårt huvudkontor i Danvikstull, Nacka

Tjänsten är en heltidsanställning, men för rätt person kan arbetstiden anpassas. Mejla in din ansökan så snart som möjligt till kal@mshop.se, då vi löpande kallar in till intervjuer. Tillträde är omgående med hänsyn till uppsägningstid.

Har du frågor om anställningen, är du välkommen att kontakta Torbjörn Gavelin på telefon 08-52 777 000.

• mshop
  • sexleksaker