Många kvinnor tappar sexlusten på hösten

Sexleksaksbutiken Mshop har mer än 30 år i branschen. Med ett stort fokus på kundservice, tar man nu ytterligare ett steg i rätt riktning och utser bolagets Lustexpert. Att det sker på hösten är inte en slump, det är nämligen då lusten får väldigt lite utrymme i människors stressande vardag. Butikschefen och den numera Lustexperten Mica Pettersson har med sina 8 år i branschen, träffat tusentals kunder och därmed samlat på sig en massa kunskap.

- "Jag började på Mshop när det tidigare hette Martinshop. Då var vår målgrupp helt annorlunda mot den nuvarande. Nu har branschen, liksom vi, förändrats och förbättrats i ett rasande tempo och jag har varit med om en otroligt rolig resa. Tekniken har blivit smartare, materialen snällare, och trenderna vi ser just nu är bl.a. helt beröringsfria vibratorer som styrs av pulserande tryckvågor", säger Mica.

”Det vanligaste problemet är absolut kvinnor som har minskad sexlust”

Varför behövs en lustexpert?

- "I Sverige finns det många relations- och sexexperter. Men väldigt sällan pratar man om lusten, som ju är grunden till sex. Vi blir överösta med sextips, och alla förväntas kunna ha sex, men tyvärr fungerar det inte så, och ofta börjar vi i fel ände. Att lusten har försvunnit är tyvärr ett vanligt fenomen. För att ha sex måste man ha lust, och vi på Mshop jobbar ständigt för att människor ska hitta den. Kvinnor som tappat lusten är det vanligaste problemet jag får höra", fortsätter Mica.

Tips - Så hittar du lusten i höst

- Kryp ner under filten, sätt på en halvbra film. Nu kan förspelet börja, hösten är en perfekt årstid att hålla sig nära sin partner! Smek, hångla, lek, snart kommer filmen vara helt ointressant

- Bunkra upp med din partners doft-favoriter. Glidmedel finns i många härliga dofter. Många glömmer vilken enorm påverkan lukter har på oss. Det sätter igång hjärnan och för dig in på andra tankar

- Skriv gulliga meddelanden till varandra, en lapp på morgonen med ett hjärta, ett kärleksfullt sms, en sexig bild eller varför inte förklara vad du vill göra med din partner när ni kommer hem....

- Be din partner blunda. Ta sedan på henne en ögonmask, och fortsätt med att binda händerna. Därefter är det du som är givaren. Ödsla med heta ord och smekningar på ställen som får henne att kvida av vällust

- Börja dejta varandra. Planera en dejt i månaden, det kan vara billigt eller dyrt, smått eller stort, kanske en lyxig middag hemma, massage med happy ending eller en spa-weekend

• Friskvård

• Halland

Mshop har delat säng med över 1 miljon människor och tagit din njutning på allvar sedan 1984.

Mshop.se
Mshop Magazine