Datum och band klara för Bandit Rock Awards 2019!

För tolfte året i rad ska rocken hyllas med Sveriges enda riktiga rockgala, Bandit Rock Awards.

Galan går av stapeln på Fryshuset Arenan i Stockholm den 16 februari 2019. Under kvällen varvas prisutdelning med galaband och kvällen avslutas med en fullängdskonsert med danska D-A-D. Ett av världens absolut bästa liveband!
Klara band att spela under galadelen är CrashDiet samt Ryan Roxie (Alice Cooper, Slash & Casablanca). Fler galaband tillkommer.

Priser i sex olika kategorier ska delas ut och vinnarna röstas fram av radiostationen Bandit Rocks lyssnare via hemsidan bandit.se. Omröstningen startar på den 30 november 2018.
Utöver de röstningsbara priserna kommer även ett antal specialpriser att delas ut.Galan leds av Bandits programledare Bollnäs-Martin och Richie Puzz.

Efter att galan under ett antal år endast varit öppen för vinnare och specialinbjudna gäster återgår den nu till att bli ett publikt event med biljettförsäljning till allmänheten. Biljetterna till galan släpps den 24 augusti.

Galan arrangeras av Bandit Rock tillsammans med Triffid And Danger Concerts och sponsras av Storspelare.com.

Pressbilder (artister): https://drive.google.com/drive/folders/1QsAOr7Pdi11_3dEMZURsxNJ2mmWpTWW9

BANDIT ROCK AWARDS 2019
Fryshuset Arenan 16 februari 2019
Klara band: D-A-D, CrashDiet & Ryan Roxie. Fler band tillkommer.
Biljettsläpp 24/8 kl: 10.00 via Tickster.com
Direktlänk till biljetter: https://secure.tickster.com/Intro.aspx?ERC=LG5R9BVXRYAGUVG

• Musik

Nordic Entertainment Group (publ.)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’)