Andréa Ström ny ordförande för Moderata Studenter

Idag valdes Andréa Ström som ny riksordförande för Moderata Studenter. Andréa, 21, studerar statsvetenskap vid Stockholms Universitet och har tidigare suttit som 1:e vice ordförande för Moderata Studenter. Under helgen (2012-01-28/29) samlades ca 80 unga moderater i Västerås för att diskutera politik och utse en ny styrelse. Styrelsen i sin helhet finns nedan.

-    Jag är väldigt glad över att ha fått nöjet och äran att leda Sveriges största politiska studentorganisation. Många studenter oroar sig över om det finns ett jobb efter examen och att ha en bostad under studietiden är ett problem för väldigt många. Det finns studenter idag som måste tacka nej till utbildningar på grund av bostadsbristen, vi måste finna svar dessa problem. Jag vill att Moderata Studenter kommer att växa som både politisk röst i samhällsdebatten och i medlemsantal under mitt ledarskap, säger Andréa Ström, nyvald riksordförande för Moderata Studenter.

-    Sveriges alla studenter behöver en bättre tillvaro på universiteten och vi måste försöka att skapa en ännu tätare kontakt mellan högre utbildning och näringslivet så att studenterna kommer ut väl förberedda på ett arbetsliv. Med ett höjt fribelopp kan fler studenter jobba under sin studietid vilket skapar kontakter och fler ingångar till arbetsmarknaden, avslutar Andréa Ström.

Styrelsen i sin helhet.

• högskola
  • moderata studenter
  • andréa ström

Moderata Ungdomsförbundet är Sveriges största politiska ungdomsförbund med över 12 000 medlemmar.