Margot Wallström bör avgå!

Moderata Ungdomsförbundets förbundsstyrelse har idag enhälligt beslutat att utrikesminister Margot Wallström borde avgå och att Moderaterna tillsammans med Alliansen bör väcka en misstroendeförklaring mot utrikesministern.

- Utrikesminister Margot Wallström har förbrukat sitt förtroende och bör avgå. Hon har tagit emot ett attraktivt lägenhetskontrakt från Kommunal utan att ställa sig själv frågorna; Är detta moraliskt? Och kan min objektivitet med detta ifrågasättas? säger Muf:s ordförande Rasmus Törnblom.

- Det uppstår väldigt många frågetecken kopplade till utrikesministerns relation till ett av arbetsmarknadens särintressen. Samtidigt är det uppseendeväckande att fackförbund, i det här fallet Kommunal, fördelar bostäder till S-politiker för att stärka sin ställning i partiet, säger Muf:s ordförande Rasmus Törnblom.

- Det är märkligt om inte Socialdemokraterna eller Miliöpariet är av uppfattningen att Wallströms agerande skadar ett av Sveriges viktigaste ämbeten. Det är sättet som hon hanterar ämbetet och hennes objektivitet som gör att hennes lämplighet bör ifrågasättas, säger Muf:s ordförande Rasmus Törnblom.

• rasmus törnblom
  • nyheter