Mattias Thorsson föreslagen till ny MUF-ordförande

Moderata Ungdomsförbundet Pressmeddelande 2006 11 15 Mattias Thorsson föreslagen till ny MUF-ordförande Moderata Ungdomsförbundets valberedning föreslår Mattias Thorsson till ny förbundsordförande. Mattias Thorsson är 27 år gammal och ansvarar idag för ekonomisk politik i MUF:s förbundsstyrelse. Ny ordförande väljs vid MUF:s förbundsstämma 24-26 november. – Det känns oerhört spännande och roligt att vara föreslagen att leda Moderata Ungdomsförbundet de kommande åren. Vår uppgift är viktigare än någonsin nu när vi har en borgerlig regering och en verklig chans att göra skillnad i politiken. Den borgerliga regeringen vann valet på att inte lova något systemskifte, vilket var bra. I stället låg fokus på maktskifte, vilket är en nödvändighet om man vill åstadkomma något alls, säger Mattias Thorsson. – Men maktskifte allena räcker inte. Sverige behöver ett idéskifte. Människor måste på allvar börja efterfråga mer frihet och större makt över den egna tillvaron. Här har Moderata Ungdomsförbundet en unik uppgift. År 2010 ska vi få den borgerliga regeringen omvald, men med ett starkt frihetsmandat, fortsätter Mattias Thorsson. Mattias Thorsson bor i Stockholm och arbetar som ledarskapskonsult på Edward & Smedje, ett av Sveriges ledande konsultbolag inom ledar- och chefsutveckling. Han har tidigare arbetat för moderaterna i riksdagen och på MUF:s centrala kansli. Mattias sitter i dag i MUF:s förbundsstyrelse med ansvar för ekonomisk politik. Han är gift och har en katt. Valberedningens förslag till styrelse ser ut enligt följande: Förbundsordförande Mattias Thorsson Uppsala (nyval) 1:e vice ordförande André Assarsson Skåne (nyval) 2:e vice ordförande Åsa Coenraads Västmanland (nyval) Ledamöter (i bokstavsordning) Carl Grufman Stockholm (omval) David Josefsson Göteborg (nyval) Christoffer Järkeborn Stockholm (nyval) Albin Molander Östergötland (nyval) Zanna Mårtensson Skåne (nyval) Linda Norberg Stockholm (nyval) Nicklas Sandström Västerbotten (nyval) Fredrik Schulte Stockholm (nyval) För mer information: Sebastian Carlsson Presskontakt 08-676 81 55 0736-82 81 55 sebastian.carlsson@moderat.se