Mona Sahlin frossar i lyxkultur för skattepengar!

Moderata Ungdomsförbundet Pressmeddelande 2007 08 23 Mona Sahlin frossar i lyxkultur för skattepengar! Toppolitiker i Karlstad och Värmland utnyttjar skattebetalarna för att frossa i lyxkultur. Den världsberömda operasångaren José Carreras håller en konsert i Karlstad den 5 september som sponsras med 750 000 kr av bland annat Karlstad kommun. Som tack för denna gåva från Karlstads invånare får kommunstyrelsen 50 gratisbiljetter varav Mona Sahlin och hennes man är två av de inbjudna. - Att satsa 750 000 kr och få tillbaka 50 gratisbiljetter betyder att varje biljett kostar 15 000 kr stycket. Mona Sahlin och hennes man är två av de inbjudna och kostar alltså 30 000 kr tillsammans. Att lägga så mycket pengar på att Mona och hennes man ska få lyssna på sång i två timmar känns väldigt verklighetsfrånvänt. Speciellt med tanke på att det finns betydligt viktigare saker att satsa på i Karlstad än elitunderhållning, säger MUF:s förbundsordförande Niklas Wykman. - Att som politiker i Karlstad satsa på snäv lyxkultur, istället för att investera i att öka unga människor möjligheter till jobb och utbildning känns som ett hån. Inbjudningar till generaldirektörer och politiker för andras pengar är bara ytterliggare en sak att lägga på listan över socialdemokraternas misslyckande i Karlstad, säger Hugo Bergman distriktsordförande i MUF Värmland. För mer information: Gustaf Stenlund Presskontakt MUF 08-676 81 52 0736-82 81 52 gustaf.stenlund@moderat.se Magnus Resare Presskontakt MUF Värmland 070 75 34 394 magnus.resare@moderat.se

• Lokal/regional påverkan