MUF: Magdalena Andersson bör avgå!

Moderata Ungdomsförbundet, MUF, menar att Magdalena Andersson har visat prov på väldigt bristande omdöme när hon välkomnat Nordeas flytt.

Jag är en stark motståndare till regeringens politik men det här är inte en fråga om partipolitik. Magdalena Andersson har nu visat att hon är direkt olämplig att representera Sveriges intressen. När andra länder gör sitt yttersta för att få och behålla stora arbetsgivare har vi en finansminister som gör det direkt motsatta, säger MUF:s ordförande Benjamin Dousa.

Benjamin Dousa utvecklar sitt resonemang hos Dagens Industri: http://www.di.se/nyheter/krav-pa-misstroendevotum-mot-finansministern/

Benjamin Dousa kommenterar gärna vidare. Hör av er till presskontakt William Elofsson på 072-222 88 28 eller william.elofsson@moderaterna.se.

• benjamin dousa