Rädda Sverige inte opinionssiffrorna

Moderata Ungdomsförbundet
2009 04 15

Rädda Sverige inte opinionssiffrorna

Alliansregerings vårproposition skjuter helt fel och missar målet. Att lägga 10 miljarder på AMS-jobb är bara ett dyrt försök att förändra statistiken och inte verkligheten. Det måste vara viktigare att rädda den svenska välfärden än opinionssiffrorna, säger Niklas Wykman förbundsordförande i MUF.

- Istället för att hänge sig åt socialdemokratiska finanspolitiska metoder bör man fortsätta att reformera och sänka skatter. Det är det som har gjort oss starka inför krisen och tillsammans med större besparningar på socialförsäkringar och bidrag kan vi klara oss utan att skuldsätta oss för framtiden, fortsätter Niklas Wykman.

- Avskaffandet av diskriminerande regler och lagstiftning på jobbmarknaden är avgörande för att komma till rätta med den höga ungdomsarbetslösheten. Annars riskerar vi inte bara fördjupa den ekonomiska krisen utan även förverka en hel generations framtidstro, avslutar Niklas Wykman.

För mer information:

Gustaf Stenlund