Välkommen till MUF:s nationella valupptakt den 9 augusti

Moderata Ungdomsförbundet sparkar igång sin valrörelse på allvar med en jättekickoff med 1000 valvinnande medlemmar från hela landet på Rosvalla Arena i Nyköping lördagen den 9 augusti.

Förutom att vara en stor kraftsamling kommer statsminister Fredrik Reinfeldt, partisekreterare Kent Persson och arbetsmarknadsminister Elisabeth Svantesson besöka valupptakten och tala under lördagen.

- Det känns fantastiskt att sparka igång Moderata Ungdomsförbundets valrörelse med över 1000 muffare på plats i Nyköping. Efter valupptakten kommer MUF vara redo att vinna valet en historisk tredje gång och välja om Fredrik Reinfeldt som statsminister för ett Sverige som växer med fler jobb för unga, säger Erik Bengtzboe, förbundsordförande Moderata Ungdomsförbundet.

Lördag 9 augusti
13.00 Valupptakten startar