Välkommen till riktigt politik på nätet

Moderata Ungdomsförbundet

2008 09 01

MUF lanserar ny hemsida med öppen information

Moderata Ungdomsförbundet lanserar idag sin nya hemsida med samma adress, www.muf.se. Vår målgrupp kräver mer av politiken och nu kommer vi som första politiska organisation möta det kravet. Vi kommer att flytta ut medlemsinformationen ut direkt till allmänheten. En modern politisk rörelse måste våga lätta på kontrollen med informationen och varumärket, säger Niklas Wykman förbundsordförande i MUF.

- I samband med att vi grafiskt fräschar upp vår gamla hemsida gör vi också stora förändringar. Tiden då politiska organisationer sitter och håller på informationen i sina egna interna nätverk är förbi. Informationen till dagens unga måste vara omedelbar och det kommer vi att börja med på muf.se. Vi kommer att flytta vår interna kommunikation ut externt till alla, fortsätter Niklas Wykman.

- Moderata Ungdomsförbundet har alltid legat i framkant när det kommer till att använda den nya tekniken i politiska sammanhang och gör det även idag. Att våra politiska motståndare får reda på var vi kommer ha kampanj eller var vi kommer att demonstrera ser vi inte som något problem, avslutar Niklas Wykman.

För mer information:
Gustaf Stenlund