Adée släpper nya version av Woman på internationella kvinnodagen

Adée släpper en ny version av låten Woman den 8 Mars på Internationella kvinnodagen. som hon skrev för Nordic Forum för fem år sedan. Nya versionen heter A Woman 2019.

Adée har startat året på 100 % då hon redan hunnit vara ute på turné med Sydafrikanska soulartisten Mpho Ludidi, varit 2 veckor i Birmingham och Wales där hon jobbat på sitt kommande album och kom nyss hem i veckan från Nairobi där hon uppträdde på festivalen Ongea.Hon släppte även EP: Home/Down för en vecka sedan.

Hon uppträder på galan för Svergies Mäktigaste Kvinna på Grand Hotel i Stockholm den 7 mars dan före släppet av A Woman 2019.

Om Adée

Adée, vars riktiga namn är Ida Olsson är sångerska,rappare och producent från Öland. Hennes karriär tog fart 2014 med singeln "Woman" som var officiell låt till jämställdhetskonferensen Nordiskt Forum där hon bl.a uppträdde live på Malmö Arena och i TV4 Nyhetsmorgon. Sen dess har hon turnerat i USA och Kanada, spelat i Tyskland, Frankrike, Norge, Portugal och Holland och runt om i Sverige där hon exempelvis uppträtt två gånger för Sveriges kungafamilj och varit förband till Silvana Imam och Maxida Märak och avslutat Almedalen Weekend.

Festivaler hon uppträtt på är bl.a SXSW, Midem, CMJ, Canadian Music Week, Öland Roots, Mondo Music NYC, WestWay Lab och hon är just nu aktuell med sitt tredje framträdande på New Skool Rules i Rotterdam. Hennes musik rör sig i gränslandet mellan ren soul, pop och hiphop där hon blandar sin starka känslosamma röst med kaxig rap på ett unikt sätt, hon har ett sound som ingen annan.

Adée är utvecklad av Talentcoach i Kalmar.

www.adeeofficial.com

• internationella kvinnodagen