​Black Belt Songwriting Camp till Örebro

Black Belt Songwriting Camp ger låtskrivare, musiker och producenter en spännande chans att träffas för att gemensamt skapa och skriva musik tillsammans. Den här gången kommer alltså låtskrivarkursen till Örebro och Sverige, som internationellt utmärkt sig som en het plats för export av popmusik.

Bland kursens ledare finns bland annat; Tim Larsson (låtskrivare och producent som bland annat arbetat med världsstjärnor som Celine Dion, Rascal Flatts och Ketherine Jenkins), Erik Pettersson (Örebro-baserad musikproducent driver RadioAddict Music Group), Oscar ”Nordstorm” Nordström (Svensk producent och DJ).

Du anmäler dig till Black Belt Songwriting Camp genom hemsidan liveatheart.se/songwriter.

Låtskrivarkursen äger rum tis-tors (4 till 6 september) under Live at Heart där alla skrivna låtar presenteras och framförs på fredagen den 7:e september.

Kontakt:

Magnus Tunmats

PR & communications

magnus@liveatheart.se

+46 (0)70-495 00 49

------------------------------------

Jan Sparby

Inriktningsansvarig inriktning Musikproduktion och songwriting

Programansvarig Musikproduktionsprogrammet

+46 (0)70-970 85 49

jan.sparby@oru.se

• radioaddict
  • live at heart
  • black belt songwriting
  • songwriting
  • örebro

Live at Heart är en showcase-festival och branschkonferens för musik, film och andra kreativa näringar som äger rum i Örebro i september varje år. Festivalen startades 2010 och har sedan dess blivit en av skandinaviens största showcase-festivaler. Förra årets festivalprogram innehöll 216 musikakter och 40 filmer. Konferensdeltagarna kunde dessutom lyssna till runt 40 talare i olika seminarier och workshops. Totalt fanns 20 nationaliteter representerade på festivalen.