Digital release för Sefyr - ”Vad säger spegeln” Release 15 september 2013

TITEL: ”Vad säger spegeln”
Distributör: Distrosong
Skivbolag: Union

Sefyrs debut ”Vad säger spegeln”.

Helsingborgsbandet med sångerskorna Anna Bondesson & Felicia Johansson i spetsen har tillsammans med producenten Andreas Ejnarsson skapat ett debutalbum fyllt med drömskt pop på svenska. Med skir stämsång, naket utelämnande texter och atmosfäriska arrangemang har Sefyr under senaste året spelat till sig en publik i Skåne. Nu följer bandet upp liveframgångarna med debuten ”Vad säger spegeln”.

SEFYR är: Anna Bondesson Sång, Felicia Johansson Sång, Jonas Andersson Gitarr, Daniel Frank Gitarr, Mathias Nilsson Klaviatur, Marcus Hjälte Trummor

Singeln från albumet är "Vad säger spegeln syster". Låten har tagits upp i flip och flop P4 Malmöhus och fick väldigt bra kritik.
Susanna Dzamic - Det känns som om det här bandet har lagt ner tid på att få till texten, - Ja jag tror ju såklart att den här låten kommer att spelas i P4
Martin Lavröd - Det är spännande! Ett kul sväng i den här låten som man inte känner igen, lite distanserat trumspel men med ett bra driv. Något som jag både tror och hoppas ska spelas här i P4.
Mathias Enn - Det ligger helt rätt i tiden, fina röster och jättefin text, Den kommer slå.

SEFYR - Ängel Vid Min Sida (officiell video) http://youtu.be/TXLM_lhJ0f4

För ytterligare upplysningar kontakta:
Jonas Andersson
Mail: sefyr.union@gmail.com

• svensk popmusik
  • helsingborg
  • sefyr

Musichelp startades 2006 . Till en början var det ett rent serviceföretag för musikindustrin. Idag har vi även exklusiva avdelningar där vi kontrakterar artister.