ESW släpper ny singel 18 Mars

Den 18 Mars släpper Göteborgs bandet ESW ( Elin and The Sounds Within) sin nya singel "When Love is Alive". Elin and The Sounds Within har ett starkt förhållande till sin ljudbild som karakteriseras av feta beats och syntar. Den nya singeln är mer av en dance hit som funkar såväl på dansgolven som i Spotifylistan.

ESW består utav sångaren och låtskrivaren Elin Dahl, Marcus Bohm (tidigare Kyte-medlem) på syntar, Johannes Hällström: Basist och ljudmakare från norra Sverige och Isac Cronholm trummis med tyngd o groove.

ESW bildades hösten 2015 och har sedan dess gett ut två singlar och "When Love is Alive" är deras tredje.

ESW har gått från klarhet till klarhet och redan spelat live i P4 och på bla Oceanen, Yaki da. Samt blivit uppmärksammade i både GP, Djungeltrumman. I början av 2016 fick de ett samarbete med Musichelp Publishing och börjar rikta sina blickar utanför Sveriges gränser. Under våren så spelar ESW i England. Några spelningar är också klara i Sverige.

Musichelp

• esw
  • elin and the sounds within
  • when love is alive