Göran Samuelsson tilldelas Live at Hearts pris Musikörat 2016

I samband med den årliga musikfestivalen Live at Heart delar festivalen tillsammans med den oberoende branschtidningen SIMBA (Swedish Independent Music Business Alternative) ut priset Musikörat för särskilda gärningar inom musik och livescen.

Tidigare pristagare är bl.a Jill Johnson och Doug Seegers, Hilda Sandgren och Tomas Ledin. I år tilldelas priset Göran Samuelsson för hans arbete med den årliga Packmopedsturnén.

Juryns motivering lyder: "Stark, smidig, pålitlig och miljövänlig. Tyst, stor flexibilitet och bra kapacitet. Robust design och hög kvalitet i alla komponenter. Stadig, flexibel och driftsäker. 100 % kvalitet och 100 % miljö." Så beskrivs packmopeden Norsjö Carrier Electric i reklamen. Med undantag av adjektivet "tyst" så skulle de orden lika gärna kunna få beskriva den årligen arrangerade Packmopedsturnén. Sedan starten 1992 har turnén totalt avverkat närmare 2000 mil så det är inte för inte som Packmopedsturnén har beskrivits som "musikernas Vasalopp. Genom åren har en lång rad folkkära svenska artister och musiker puttrat runt på de värmländska vägarna. I år är det Dregen, Love Antell, Elin Ruth, Roger Pontare samt förstås grundaren själv; Göran Samuelsson, som på tretton dagar skall packmoppeturnéra från Sliperiet i Borgvik till Sillegården i Västra Ämtervik. Det finns alltid många bra anledningar till att besöka Värmland - och ett av de allra bästa skälen att besöka landskapet stavas Packmopedsturnén, som för lång och trogen tjänst tilldelas priset Musikörat 2016."

"Det känns väldigt roligt och hedrande att vårt arbete med Packmopedsturnen blir uppmärksammat på detta fina sätt och i så gott sällskap." säger Göran Samuelsson, artist och grundare av Packmopedsturnén.

Packmopedsturnén arrangeras av Rosell & Bergson och drivs av producenten Martin Rosell. Turnén startar den 25 Juli i Borgvik och gör totalt 13 olika stopp på de värmländska orterna. För biljetter och fullständigt turnéschema besök www.packmopedsturnen.se

"Fantastiskt roligt att den här unika turnén som länge har engagerat både artister och publik nu tilldelas Musikörat och att Göran Samuelsson uppmärksammas för sitt initiativ." säger Anders Damberg, konstnärlig ledare för Live at Heart.

Prisutdelningen sker på The Live at Heart Gala på Umami i Örebro den 31:a augusti under Live at Heart-festivalen. Festivalen pågår mellan den 31:a augusti - 3:e september och biljetter går att köpa via www.liveatheart.se

Kontaktuppgifter Packmopedsturnén

Martin Rosell

E-post. martin@rosellbergson.se