Ladida släpper nytt album

Göteborgsbandet Ladida släpper sitt självbetitlade debutalbum. Släppet sker i både fysisk form och i digital form. Den fysiska släpps i mitten av februari. Det digitala släpptes redan den 29 jannuari på alla viktiga kanaler.

Spotify

Itunes

Skivan är inspelad med Hans Olsson i Svenska grammofonstudion i Göteborg. Med influenser från David Lynch till Maria Gripe vill bandet ta med lyssnaren på en socker tripp från underjorden.

Bandet är mest känt för sina live shower med väl koreograferade video projektioner och energiska scenframträdanden. I arsenalen av instrument så hittar man bland annat ukulele, melodica, såg och stylophone.

Ladida har spelat runt om i europa bland annt på Reeperbahn festival i Hamburg, Dublin Castle i London och Wild at heart i Berlin samt topp klubbar i Malmö, Köpenhamn, Stockholm och så klart i Göteborg.

Nya singeln är "Money on Shoes"

Se videon för gamla singeln "Dance"

Kontakta

Muscihelp