Musichelp signerar singel aktuella Sefyr

Just nu håller låten ”En liten sång om rosor” av gruppen Sefyr att lanseras. En låt som handlar om samhället idag. Texten till Sefyrs andra singelsläpp ”En liten sång om rosor” beskriver ett Sverige där ökade klyftor göder både utanförskap och likgiltighet men talar också om behovet av solidaritet och medmänsklighet. Bakom Helsingborgs gruppen Sefyr står Anna Bondesson, Felicia Johansson, Mathias Nilsson och låtskrivaren Jonas Andersson.

Sefyr följer upp förra årets debut album ”Vad säger spegeln” med flera nya singlar som kommer komma på ett nytt album 2015. Andra ut är alltså ”En liten sång om rosor” tidigare i höstas släpptes ”Solen”. Till den senaste singeln har de även fått uppbackning av förlaget Musichelp Publishing.

-  Vi saknade artister och låtskrivare som skrev på svenska. Vi fick upp ögonen för Sefyr när deras album släpptes och hur målmedvetet de jobbade. Vi är verkligen glada över att få jobba med Sefyr på de nya släppen. Säger Ulrika Holmberg VD på Musichelp.

Ny singeln ”En liten sång om rosor”

Spotify

Sefyr online

kontakta