Obygden släpper nytt album 11 Oktober

Obygdens självbetitlade debutalbum släpps 11 oktober på alla större digitala musikaffärer och streamingtjänster. Obygden spelar musik med inspiration från svensk instrumental proggrock, nu-jazz, kraut och angloamerikansk progressive rock. Skrivna låtar och improvisationer som rör sig från det lågmälda och finstämda till det högljudda och kaotiska.

Obygden spelar på Stockholms Jazzfestival söndag 20 oktober Teaterstudio Ledermann tillsammans med  Broken Filters

Bandets medlemmar har alla en lång historia inom den svenska alternativrockscenen, tillsammans och med andra, i en lång rad band som till exempel Boojwah Kids, Dansdepartementet, Elegi, Frenesi, Guitarsis, Hjärnstorm, Kinski Pop, Myrmark, Psynkopat, Ragnarök, Stadion, Ståålfågel, Triangulus, Underland, Zon 6, och nu senast i Tow Truck Two och Fågel Roc.

Pre save albumet på Spotify

Obygden är

Anders Jogstam – trummor

Dan Jonsson – gitarr