Riff Knives skriver förlagskontrakt med Musichelp publishing.

Det nystartade förlaget Musichelp Publishing har tecknat ett avtal med Stockholms bandet Riff Knives. Riff Knives håller just nu på att färdigställa sitt debutalbum i Dreamhill studios. Deras första två EP:s har rönt mycket intresse i USA efter bandets besök i Los Angels i sommras. Musichelp har följt bandets karriär och efter en fantastisk spelning på Live at Heart i Örebro blev allt klart.

-          Vi kommer försöka sikta på USA direkt för Riff Knives. Det är där deras musik har störst fanbase. Det är också där vi har starka förgreningar att placera musiken och jobba med olika kontakter. Vi åker över redan nästa vecka till USA för olika förhandlingar. Säger Musichelps VD Peter Åstedt.

Riff Knives återsläpper nästa vecka singeln ”Miss you (Honestly?)”.

På bilden är

Darius Kaya , Jesper Adefelt , Peter Åstedt, Ulrika Holmberg, Karl Runeskog , Emil Olsson, Oskar Svenborn, Hampus André.

Mer info Kontakta

Ulrika Holmberg

info@musichelp.se

• live at heart
  • riff knives

Musichelp startades 2006 . Till en början var det ett rent serviceföretag för musikindustrin. Idag har vi även exklusiva avdelningar där vi kontrakterar artister.