​Riff Knives släpper Ice Cream LP 29 April

Efter en längre tid i radioskugga släpper den prisbelönta sextetten Riff Knives äntligen sin första fullängdsplatta Ice Cream LP. Albumet är producerat i samarbete med Anders Pantzer och Fredrik Fres Söderström och inspelat på anrika inrättningen Dreamhill studios samt masterat på Cutting Room i Stockholm.

- ”Det har tagit tid, men slutprodukten känns fantastisk och är ett ytterligare steg in i förädlingen av vårt så säregna sound. Särskilt Street Lights är fet som fan och ger mig kvalificerad gåshud varenda gång jag hör den”, säger gitarristen Darius Kaya, #94, i en kommentar.

- Det har vart hög efterfrågan på Riff Knives för synk och det här albumet är väldigt unikt för Sverige just nu säger Peter Åstedt från Musichelp

Albumet släpps i sin helhet den 29 april på Spotify och övriga konventionella mediekanaler, med Ice Cream som första singel.

För mer info kontakta

Musichelp