State of Grace stödjer Ung Cancer med låten Chemical

Singeln Chemical som tog sig ända upp till en andraplats på iTunes topplista över mest populära låtar i Sverige och en 25 plats på Digilistan släpps nu videon till Chemical.

Chemical - Video

Bandet State of Grace har också startat kampanjen #IAmChemical. För att understryka låtens innebörd, med ett fokus på kemoterapi som behandling mot cancer, startas en informationsspridning och insamling till Ung Cancer.

- Vi vill använda det här tillfället till att faktiskt göra något viktigt och samtidigt visa vad vi själva och Chemical står för. I första hand handlar det om att följa människors kamp, som bland annat handlar om kampen mot sjukdomen tillsammans med cellgifter. På våran hemsida har vi valt ut tre bloggare vars historier är otroligt gripande och vi kan aldrig bli bättre ambassadörer för informationsspridning än vad de redan är. I andra hand så försöker vi också samla in pengar som går till Ung Cancer genom I Am Chemical T-shirten. säger sångare Erik Ekblad

Kampanjen startade fredagen den 27:e februari på sociala medier och T-shirten går att köpa genom State of Grace's artistsida på Spotify som hittas här: https://play.spotify.com/artist/4hSiBb7wZJvreVqFIHgmaZ

Kampanjens hemsida hittas här: http://stateofgraceband.com/?page_id=89

Chemical är andra singeln från albumet“Fields of Triggers” som kommer släppas i maj och är bandets tredje album.

Spotify

Itunes

Chemical är också bandets största satsning i Sverige efter att de har haft internationella framgångar med sina tidiga album. State of Grace har representerat Sveriges pop/rock framgångar på showcasefestivaler somNew Music Seminari New York,Candian Music Weeki Toronto och Popkommi Berlin. Deras första album blev licenserade till Tyskland och Indien. 2013 upptäckte Coca Colabandet och använder dem för sin internationella kampanj ”52 Songs of Happiness”.

State of Grace startades 2008 i Heby utanför Sala. De gjorde sin första spelning som förband till Status Quo. Bandet vann Livekarusellen och blev omnämnda som Sveriges bästa osignade akt. Bandet har delat scener med kända akter som Melody Club, Soundtrack of our lives, Tove Styrke, This is Head, mfl. 2014 signerade State of Grace med Ninetone Records

www.stateofgraceband.com

• state of grace