Läxhjälp ger studenter tusentals arbetstillfällen

Företaget My Academy har sedan starten år 2005 skapat tusentals arbetstillfällen för extraarbetande studenter runt om i Sverige. Företaget inriktar sig främst på läxhjälp till grundskole- och gymnasieelever och rekryterar högskolestudenter som söker ett givande och studierelevant extrajobb.

– Vi har i dag flera tusen högskolestudenter som arbetar som pedagoger hos oss. Under hösten har vi på mindre än två månader skapat 700 nya arbetstillfällen som givit unga personer i hela Sverige extrajobb, säger My Academys vd Peter Burman.

Företagets affärsidé går ut på att erbjuda läxhjälp och intensivkurser till privatpersoner.  Läxhjälpen utförs av ämnesstarka och engagerade högskolestudenter som utbildas i My Academys pedagogiska metod

- Att extrajobba med läxhjälp är så himla roligt säger Marie Pettersson, pedagog hos My Academy. Jobbet är flexibelt och givande för den utbildning jag går. Det är fantastiskt att få vara med och utveckla resultat tillsammans mina elever. Dessutom passar tiderna mig eftersom jag pluggar på dagarna, säger Marie.

- Vårt mål är att bli Sveriges största arbetsgivare för högskolestudenter och vi är i rask takt på väg mot det målet, avslutar Peter Burman.

Kristian Hansson, press- och marknadschef, telefon 0733 99 15 80

Peter Burman, VD, telefon: 0733 99 90 90

• arbetstillfällen
  • studenter
  • extrajobb
  • pedagogik

My Academy startade år 2005 av före detta EF Educations Frankrikechef Kristian Hansson och Marcus Håkanson, tidigare anställd på Volvo personvagnars marknadsavdelning. I och med lanseringen introducerades ett koncept med läx- och skolhjälp på den svenska marknaden som nu fått rejält fotfäste. My Academy omsatte år 2010 19 MSEK  och 2011 26 MSEK. My Academy har verksamhet i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Västerås, Örebro, Karlstad, Lund och Uppsala.