Nu digitaliseras city

Bland annat planerar man att utveckla en egen city-app för att skapa en plattform där olika erbjudanden kan presenteras.

Det skriver Jesper Steen, vd för Jönköping City i ett pressmeddelande.

Via appen kan kunden också få citynära information och man tittar också på någon form av cykellunch där kunderna kan beställa lunch från restauranger i centrum och får den levererad hem eller till arbetsplatsen.

Under 2016 genomförde Jönköping City en seminarieserie inom e-handel och digitalisering eftersom vårt förändrade konsumtionsmönster på olika sätt påverkar verksamheterna i centrum.

Jesper Steen skriver att den digitala utvecklingen går fort och innebär enorma möjligheter för butiker och andra typer av verksamheter, men kan också kännas lite hotfull beroende på vilken infallsvinkel man har och hur man väljer att hantera den - en engagerad verksamhet har stora möjligheter att vinna både nya kunder och marknader, medan man också lätt kan halka efter om man inte lyckas hänga med i utvecklingstakten.

Efter seminarieserien utvärderade Jönköping City olika alternativ att gå vidare och tänker sig nu ta nästa steg - e-handel/logistik, city-app och cykellunch.

Jönköping City har skrivit samarbetsavtal med Helpa och MyMall, Både Helpa och MyMall syftar till att verksamheterna i city i högre grad ska använda sig av digitala kanaler för försäljning av varor och tjänster.

Anette Vibeke

Läs hela artikel i JönköpingsPosten