Ny onlinetjänst ska hjälpa butiker i Norrtälje att komma i gång med e-handel

Tjänsten som heter My Mall ska hjälpa lokala butiker att nå konsumenter via e-handel. Det går ut på att kunder själva ska kunna beställa online från butikens utbud och sedan hämta varorna i butiken.

– Konsumentbeteendet förändras ständigt. I dag räcker det inte att bara ha en fysisk butik, alla som säljer något måste även finnas representerade digitalt. Men många lokala butiker är för små och det är en stor investering ekonomiskt och tidsmässigt att satsa på och marknadsföra en egen e-handel, säger Henrik Ramstedt, marknadschef på My Mall i pressmeddelandet.

Tomas Johansson som är Norrtäljes centrum- och handelsutvecklare i Norrtälje kommenterar den nya tjänsten så här:

– Norrtälje har en unik och mysig stadskärna och för att behålla det så måste vi följa med i utvecklingen. Det är viktigt att vi ser till helheten och behåller pengarna i Norrtälje genom att handla lokalt, vi är alla en del av utvecklingen och kan bidra på vårt sätt, säger Tomas Johansson.

Louise Frilund MittMedia

Läs hela artikeln  i Norrköpings tidning