Allt fler restauranger väljer Mynewsdesk

Allt fler restauranger väljer Mynewsdesk

Restaurang Jonas, Lux och Grodan är bara några exempel på restauranger som har nyhetsrum på Mynewsdesk och allt fler i branschen väljer att gå samma väg.

– Vi ser en rådande trend där även restaurangerna måste tänka nytt när det gäller kommunikation, säger Pernilla Wickman, Senior Sales inom mat- och dryckklustret på Mynewsdesk. Konkurrensen hårdnar därute och det blir allt viktigare för restauranger att profilera sig och kommunicera vad som händer hos just dem. Man kan med fördel arbeta med både stora och mindre nyheter i nyhetsrummet; med allt från en nyöppnad bakficka till månadens vin. Många av mina kunder tycker att Mynewsdesk passar bra till att kommunicera ut bilder med – det gör att de verkligen kan illustrera vad som är unikt med deras restaurang och ge sina framtida gäster en känsla över vad man kan förvänta i form av mat, vin, interiör och atmosfär, fortsätter Pernilla.

Mynewsdesks gästspel på Restaurang Jonas

När det vankades teamaktivitet för ett av säljteamen på Mynewsdesk togs tillfället i akt att  besöka en av våra första kunder inom branschen; Restaurang Jonas. Förutom att äta en enastående middag så fick deltagarna tävla i olika moment i köket. Utmaningen för deltagarna denna eftermiddag var att laga delar ur den 5-rättersmeny som man sedan fick avnjuta.

– Vi fick prova på allt från att öppna ostron till att slå den perfekta Hollandaise-såsen. Det är inte varje dag man får chansen att verka i ett professionellt restaurangkök. Eftermiddagen har varit otroligt rolig och inspirerande, berättar en av deltagarna Andrea Ruiz.

Vi passade också på att fråga krögaren själv, Jonas Lundgren, vad han tyckte om gästspelet och vad som lockade honom med Mynewsdesk.

– Jag tycket det var toppen att ha gänget från Mynewsdesk här och var riktigt imponerad över deras färdigheter i köket. Jag ser Mynewsdesk som ett enkelt och modernt verktyg att kommunicera nyheter och pressmaterial i. Dessutom får vi en effektiv spridning av materialet mot de målgrupper vi vill nå ut till, avslutar Jonas med att säga.

Skrivet av Matilda Agné, Sales Support