Mynewsdesk produktuppdateringar, vår och sommar 2014

Mynewsdesk produktuppdateringar, vår och sommar 2014

Vårt mål är att hitta lösningar på de utmaningar som PR- och marknadsvärlden står inför och vi drivs av en önskan att skapa det bästa möjliga verktyget för att du ska lyckas i ditt arbete. Våra produktutvecklare spelar en avgörande roll för att vi ska kunna nå vårt mål och har under året 2014 utvecklat och förbättrat många funktioner i verktyget.

Här kommer våra produkthöjdpunkter hittills i år:

Nya Analyse

Tidigare i år lanserade vi vårt nya och förbättrade analysverktyg. Vi ville ge våra kunder en djupare insyn i hur deras publik förhåller sig till det de publicerar. Du kan nu jämföra totala antalet visningar med unika visningar, se genomsnittlig besökstid och se hur dina nyheter sprider sig i sociala medier.

Se vilka andra  analysgodbitar som finns i verktyget här.

Tag Management Center

Ta kontroll över taggarna i nyhetsrummet. Använd dem för att sortera ditt material i mappar, välj bild och ett passande taggnamn. Allt för att göra det enklare för besökaren att hitta det hen letar efter.

Besök  Tag Management Centre.

Anpassa Tweets

Den här funktionen låter dig anpassa och ändra tweets som automatiskt går ut när du publicerar ett pressmeddelande, en nyhet eller ett blogginlägg. Skriv tweeten som du vill att den ska se ut och när du publicerar kommer tweeten automatiskt att innehålla länk till nyheten och även den bild du använt dig av.

Om du inte väljer att anpassa tweets kommer de automatiskt få rubrik, länk och bild.

Aktivera din  twitterkanal nu!

Detaljerad mailstatistik

Genom vårt analysverktygs kan nu alla Plus- och Premium-kunder se vem som har öppnat mail som skickats antingen genom ”Publish” eller ”Network”. Du kan också se om mottagarna har klickat på någon länk i mailet.

Det här gör att du lättare kan rikta in dig och följa upp på ett antal specifika mottagare och förstå hur de interagerar med det du publicerar.

För att se statistiken väljer du ett material under  Detaljerad statistik. Klicka sedan på länken under ”öppningsfrekvens”.

Anpassa e-postadress

En funktion vi precis innan sommaren släppte var möjligheten att anpassa mailadress för Premiumkunder. Dessa kan nu sätta upp en anpassad adress från vilken dina mail kommer att skickas genom istället för att använda den förinställda hello@mynewsdesk.com. Det här betyder att alla mail du skickar kommer att ha e-postadressen du valt.

Förutom att du själv väljer vilken mailadress som du vill använda har vi även sett att mottagare hellre öppnar mail från en mottagare de har en relation till. Så genom att anpassa din mailadress ökar du dina chanser att nå din viktiga publik!

Anpassa din  e-postadress.

Monthly Email Credits

Vårt mål är att hjälpa dig att nå ut med ditt budskap till rätt publik. Därför lanserade vi nyligen Mail Credits för alla kunder på Mynewsdesk. Anledningen är att vi tror på att sikta in sig på en publik som faktiskt är intresserad av det du har att säga, istället för att spamma mottagare som inte alls är intresserade. En annan anledning är att genom att begränsa antalet mail så minskar risken för att fasta i spamfilter.

Hur många Email Credit du har beror på ditt abonnemang. Du ser hur många Email Credits du har använt antingen när du publicera en nyhet eller skickar ut mail genom Network.