Mynewsdesk toppar listan på de 10 mest engagerade marknadsförarna på LinkedIn 2015

Blogginlägg -

LinkedIn har utsett de mest engagerade marknadsförarna på nätverket. Listan visar att svenska marknadsförare i en stor mängd branscher använder plattformen, inte enbart för sitt personliga varumärke, men även som ambassadörer för sina organisationer. Listan toppas tillsammans med Mynewsdesk av PostNord och PWC Sweden.

Jonathan Bean, Chief Marketing & Growth Officer, på Mynewsdesk kammade hem tredje platsen på topp tio listan: "I strongly believe that in life you are defined by the people that surround you. The same is true at work. Whether you are an agency professional, freelancer or in-house, chances are your career achievements so far owe much to the network you have built. Linkedin has definitely been a big part in creating this network and letting me connect and share learning within the industry and with influencers."

Lisa Gunnarsson, ansvarig för Talent Solutions på LinkedIn Sverige, kommenterar på detta års lista: "Det är extra roligt att se vilken spridning listan har över olika branscher. Det bevisar tydligt att LinkedIn fungerar för alla professionella, oavsett inom vilket område de verkar. Listan i sig är också ett ypperligt bevis för att det lönar sig att vara aktiv och vaken i sina professionella kontakter online.”

Jonathan Bean har även varit med och skrivit ett kapitel i boken Futureproof som ni kan läsa här: HOW TO GENERATE MORE LEADS AND WORK THROUGH YOUR NETWORK

Topp tio-listan i Sverige ser ut såhär:

1. Pontus Staunstrup, Responsible for Content Strategy and Social Media – PostNord

2. Martin Ödman, Social Media Manager – PWC Sweden

3. Jonathan Bean, Chief Marketing & Growth Officer – Mynewsdesk