Peter Ingman föreläser för The B.A.B.Y Network

Peter Ingman föreläser för The B.A.B.Y Network

I mitten på mars bjöd The B.A.B.Y Network in till en inspirationskväll i kvinnlig entreprenörsanda med temat “Gör ditt varumärke till en upplevelse”. Nätverket riktar sig till aktiva kvinnor som brinner för entreprenörskap, träning och hälsa och eftersom detta är frågor som engagerar Mynewsdesk tackade vi självklart ja då vi blev tillfrågade att föreläsa under kvällen.

– Vi vill givetvis stötta nätverk som The B.A.B.Y Network. De står för en bra sak och deras verksamhet och syfte går helt i linje med våra värderingar. Nätverket lyfter fram träning för tjejer och deras ambition är att sprida hälsa och motivation på ett socialt sätt för att motverka mental och fysisk ohälsa – precis som vi på Mynewsdesk gör med vår Up to Speed-app säger Mynewsdesks VD Peter Ingman som föreläste under kvällen.

– The B.A.B.Y Network kommer att köra fyra publika event per år och tanken är att Mynewsdesk ska medverka i samtliga, något vi är mycket glada över, säger Nicholas Lagersten, Senior Sales. Vi tycker det är ett bra sätt att sprida vårt budskap genom att vara ute och nätverka; framför allt då vi själva engagerar oss i de ämnen och frågor som lyfts upp till diskussion. Ur en säljares perspektiv är detta ett ypperligt tillfälle att knyta nya kontakter och dessutom en möjlighet att bryta de vardagliga arbetsrutinerna och på sätt öka stimulansen i arbetet, avslutar Nicholas med.

Vıll du höra oss föreläsa om PR och digital kommunikation? Hör av dig till oss på marknad@mynewsdesk.com.

Ämnen

Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR och kommunikation, med ungefär 5000 kunder och 77 000 användare. Den molnbaserade tjänsten innefattar mediebevakning, nyhetsdistribution samt analysverktyg. Företaget grundades 2003 i Stockholm och ägs sedan 2008 av den norska mediegruppen NHST Media Group AS. 2018 köpte Mynewsdesk Mention, ett verktyg för social media listening och social media management.

Besök www.mynewsdesk.com för mer information.