#sittmeddawit, årets Almedalenbloggare och Instagramintervjuer

Blogginlägg   •   Jul 05, 2013 16:11 CEST

Almedalenfredag: #sittmeddawit, årets Almedalenbloggare och Instagramintervjuer.

Vi började fredagsmorgonen med att vara med då pr-byrån Westander korade årets hetaste Almedalenkampanj. Kampanjen #sittmeddawit kammade hem priset med Hanna Berheims motivering: en kampanj som lyckas med konststycket att värdigt och samtidigt smärtsamt påminna om den ende svenske samvetsfången och göra oss alla till ambassadörer för honom.

Initiativet för Dawit Isaak i Almedalen genomförs av Stödkommittén Free Dawit i samarbete med Expressen, Författarförbundet, Journalistförbundet, Publicistklubben, Reportrar utan gränser, Svenska PEN, Sveriges Tidskrifter och Utgivarna.

I samband med ett eftermiddagsseminarium om hur de bästa opinionsbildarna jobbar på nätet korades även årets tre bästa Almedalsbloggar. På tredje plats kom Inte rasist men, på andra plats Retorikiska och vinnaren blev Viktor Barth-Krons blogg Viktor i Almedalen.

Under dagen har vi träffat många spännande profiler. I vårt Instagramkonto kan ni ta del av deras bästa Almedalentips eller gå direkt till intervjuerna med Brit Stakston från JMW, Trine Grönlund, moderator på Öresundshuset och Vilhelm Hanzén, PR- och kommunikationsansvarig på Libris Förlag

Det var en snabb uppdatering mitt i farten, vi återkommer med fler reflektioner och upplevelser.

Kommentarer (0)