Träning ökar kreativitet

Träning ökar kreativitet

På Mynewsdesk tror vi på att man mår bäst, presterar bäst och är lyckligast om man motionerar. Därför har vi ett friskvårdsprogram som heter “Up to Speed”.

Utöver ett friskvårdsbidrag på 3 500 kr erbjuds Mynewsdesks personal att lägga en timme i veckan på gemensam träning med sitt team. Detta är ett ypperligt sätt att motivera sina anställda till att leva ett hälsosamt liv men även för att bygga gemenskap och öka samarbetet i gruppen.

– Gemensam träningsaktivitet en gång i veckan tillsammans med Göteborgsteamet är ett väldigt bra sätt att umgås med sina kollegor utanför kontoret; det skapar laganda och gemenskap samtidigt som vi har väldigt roligt, säger Bujar Ibishi, regionchef.

– Up to Speed ökar vår produktivitet och kreativitet och samtidigt sjunker vår redan låga sjukfrånvaro ytterligare, säger Peter Ingman, VD Mynewsdesk.

Hjärnan och hjärtat bakom Up to Speed-appen är en av Mynewsdesks utvecklare; Markus Nordin. Markus utvecklade appen som ett projekt när han praktiserade på Mynewsdesk för nästan två år sedan.

– Tanken var att göra träningen roligare och mer attraktiv för personalen. Appen började som en ren anmälningstjänst till olika aktiviteter då jag upptäckte att det fanns ett behov av att organisera träningsdeltagandet på Mynewsdesk. Fort utvecklades appen sedan till ett system att registrera och sammanställa träningstimmar. För varje träningstimme som registreras skänker Mynewsdesk pengar till en resa till San Francisco som hela företaget kommer att åka på tillsammans, berättar Markus.

Skrivet av Hannah Peters, Sales Support

Jourhavande presskontakt

Presskontakt Pressfrågor
Adam Karseland

Presskontakt Press contact 079-075 64 25

Mynewsdesk - Det smarta sättet att skapa kännedom och relationer

Mynewsdesk hjälper företag att skapa kännedom, nå rätt målgrupp och bygga starka relationer. Vår smarta PR-plattform förenklar och effektiviserar publiceringen, distributionen och mätningen av alla dina PR- och kommunikationsinsatser. Allt på en och samma plats.

Genom att samla PR-arbetet på en plattform gör vi det enklare att bygga varumärke och samtidigt bevaka relevant media. Det hjälper företag att mäta sitt engagemang och genomslag över tid.

Mynewsdesk har 1.6 miljoner unika besökare varje månad och publicerar 80,000 inlägg per år. Över 4,000 företag världen över litar på Mynewsdesks plattform för att förbättra sina PR-insatser och av dem får 70 % upptag av media .

Läs mer på: www.mynewsdesk.com/se