[Läslista] Mynewsdesks 6 favoritartiklar

[Läslista] Mynewsdesks 6 favoritartiklar

Varje vecka kommer vi på Mynewsdesk tipsa om trevlig läsning från veckan som varit. Artiklarna kommer alltid att handla om PR, kommunikation och digitala medier – ämnen som på något sätt kan hjälpa dig i ditt arbete.

5 Ways to Ditch the Press Release and Actually Reach Your Audience
Att pressmeddelandet allt mer tappar sin status är vi alla väl medvetna om. I dag krävs det ofta mer än en faktatung text för att få publicitet. I den här artikeln får du tips om vad du kan göra istället för att skicka ut ett pressmeddelande.

The Top Five Social Media Marketing Mistakes and How to Fix Them
Alla som på något sätt arbetar med sociala medier, privat eller proffesionellt, kommer någon gång att begå ett misstag. Här kommer de fem vanligaste misstagen och hur du kan reparera skadan de åsamkar.

Vad kräver en lyckad digital PR kampanj?
PR är i dag så mycket mer än pressmeddelanden, medierelationer och evenemang. Den sociala webben ger oändliga möjligheter att bygga relationer men för samtidigt med sig många svårigheter.

Twitter introduces Custom Timelines, Storify takes a deep breath

Twitter har lanserat en ny funktion som slår ihop Twitters listfunktion med Storyfys kurateringsfunktion. Tidslinjen gör det möjligt för företag och privatpersoner att skapa skräddarsydda publika listor som samlar ihop tweets och meddelanden om specifika ämnen.

Native Advertising: The Truth About Truth

Ett begrepp som trendat i USA och som är på väg mot oss i Norden är Native Advertising. Detta kan främst förklaras som sponsrat redaktionellt innehåll som bildar en naturlig del av webbsidan för att inte störa mottagaren. Native advertising skiljer sig på så vis från advertorials där reklamen sällan integreras med resten av innehållet och designen på sajten.

5 Social Media Marketing Trends For 2014
2013 börjar lida mot sitt slut och det är dags att blicka framåt. Vad kommer 2014 att föra med sig i PR-väg? Enligt Business2Community blir 2014 året för Twitter, Snapchat och Google+. Bland annat.

Bild: Kevin Dooley via Flickr

Jourhavande presskontakt

Presskontakt Pressfrågor
Adam Karseland

Presskontakt Press contact 079-075 64 25

Mynewsdesk - Det smarta sättet att skapa kännedom och relationer

Mynewsdesk hjälper företag att skapa kännedom, nå rätt målgrupp och bygga starka relationer. Vår smarta PR-plattform förenklar och effektiviserar publiceringen, distributionen och mätningen av alla dina PR- och kommunikationsinsatser. Allt på en och samma plats.

Genom att samla PR-arbetet på en plattform gör vi det enklare att bygga varumärke och samtidigt bevaka relevant media. Det hjälper företag att mäta sitt engagemang och genomslag över tid.

Mynewsdesk har 1.6 miljoner unika besökare varje månad och publicerar 80,000 inlägg per år. Över 4,000 företag världen över litar på Mynewsdesks plattform för att förbättra sina PR-insatser och av dem får 70 % upptag av media .

Läs mer på: www.mynewsdesk.com/se