Årets nyhetsrum byter fokus - och namn

Nyhet   •   Dec 20, 2017 10:00 CET

I åtta år har Mynewsdesk prisat kommunikativa företag i form av utmärkelsen ”Årets Nyhetsrum”. Nu byter priset fokus - och namn. Med hjälp av ”Mynewsdesk's Digital PR Awards” vill vi uppmärksamma de som har förstått vikten av att arbeta med ett effektivt PR-flöde - som dessutom ger resultat.

Med 1,8 miljoner unika besökare på Mynewsdesks plattform varje månad kan vi med hjälp av data se vilka företag som är effektiva i sina PR-aktiviteter, och vilka nyheter som får hög räckvidd och som engagerar. Nytt för i år är att vi delvis kommer använda oss av den här datan för att kora vinnarna, tillsammans med en jury som kommer utvärdera företagen och deras resultat på ett mer kvalitativt sätt.

- Vår marknadsledande position i Norden ger oss en ypperlig möjlighet att lyfta fram företag som arbetar bra med digital PR. Nyhetsrummet är en viktig komponent, men det finns så många fler aspekter i PR-arbetet, säger Sofia Juhlin, Head of Marcomms & Brand på Mynewsdesk.

Precis som med ”Årets nyhetsrum” så vill vi inspirera våra kunder att bli ännu effektivare i sitt PR-arbete. Nomineringar kommer ske både externt och internt. Anser du att ditt företag eller organisation borde bli nominerade? Hör av dig till oss på hej@mynewsdesk.com - vi vill ha din nominering senast 19 januari.

Kategorier för Mynewsdesk's Digital PR Awards

• Bygg och fastighet
  • Finans och tjänstesektorn
  • Hälsa, sjukvård och forskning
  • Industri och energi
  • IT och Teknik
  • Kultur, underhållning och turism
  • Livsstil och mat och dryck
  • Offentlig sektor och ideella organisationer
  • Transport
  • Utbildning och rekrytering

En shortlist på tre företag per kategori kommer att presenteras i slutet av januari. Dessa bjuds in till en helkväll med mingel, mat och underhållning i Stockholm. Vi återkommer med exakt datum, lokal och inbjudan till detta när de nominerade företagen presenteras.

Kommentarer (0)