Louise Barnekow, Chief Product Officer på Mynewsdesk.

Mynewsdesk signar nytt avtal och erbjuder global mediedatabas

Mynewsdesk vässar sitt erbjudande genom ett nytt partnerskap med Agility PR Solutions och ger kunderna tillgång till en mediedatabas innehållande 800 000 journalister, redaktioner och influencers över hela världen. Drivkraften, och målet, bakom partnerskapet är enkel: förbättrad räckvidd och distribution.

Mynewsdesk var redan från starten en matchmaking-tjänst för journalister och kommunikatörer där journalister använder tjänsten för att bevaka olika ämnen och företag. Nya Audience Builder gör det enkelt för kommunikatörer att själva hitta relevanta journalister och influencers utifrån geografiska områden samt ämnen de skriver om. Kontakterna i databasen går enkelt att lägga till i de egna medielistorna och mixas med befintliga kontakter.

“Den nya databasen ger våra kunder möjlighet att få spridning på sitt budskap utanför det befintliga nätverket och kan på så sätt knyta nya, värdefulla kontakter inom journalistvärlden - inte minst på den internationella arenan”, säger Louise Barnekow, Chief Product Officer på Mynewsdesk.

Audience Builder är integrerad i Mynewsdesks plattform och sammankopplad med den befintliga analysfunktionen för att kunderna i realtid ska kunna följa engagemanget hos deras kontakter och se vilket material som är relevant för vilken journalist.

“PR- och kommunikationsbranschen går mot att vara allt mer datadriven och för oss är det självklart att binda samma alla datapunkter i verktyget för att skapa värdefulla insikter för våra kunder. Tack vare historisk data och engagemang i realtid kan våra kunder avgöra vilka journalister som är mest relevanta för kommande PR-aktiviteter”, avslutar Louise.

Medielandskapet förändras snabbt och journalister arbetar i större utsträckning på frilansbasis, vilket skapar svårigheter för kommunikatörer att hålla sina medielistor uppdaterade. Det stora prenumerantantalet på Mynewsdesk plattform är fortsatt det viktigaste för kundernas relevans och räckvidd. Databasen ses som en viktigt komplement, speciellt för de organisationer som enkelt behöver hitta nya kontakter för att nå ut med sin kommunikation till målgrupper utanför den svenska marknaden.

För mer information, vänligen kontakta;
Sara Lindström, Global PR Manager på Mynewsdesk på +46 76 288 56 15 eller sara.lindstrom@mynewsdesk.com