Vinnare i Årets Nyhetsrum 2014

Vinnare i Årets Nyhetsrum 2014

Vinnarna av Sveriges mest prestigefyllda pris inom digital PR - Årets Nyhetsrum - är äntligen utsedda. Priset delas ut till de företag och organisationer som bäst nyttjat sina nyhetsrum, där vi bland annat sett till relaterat material till användandet av sociala medier och bild/video samt vilka som helt enkelt lyckats bäst med att nå ut.

Mynewsdesk vill med Årets Nyhetsrum belöna och lyfta fram företag eller organisationer som använt sina nyhetsrum för att på ett modernt sätt nå ut med sina budskap. Förhoppningen är att vinnarna ska fungera som inspiration för andra som kämpar med att nå ut.

Juryn har i år bestått av anställda från Mynewsdesk från sälj, support samt marknad. Till vår hjälp har vi även haft två externa experter för att hjälpa oss utse de vinnande nyhetsrummen.

Dessa två är:

Jerry Silfwer, Digital Strateg och grundare av Mad Science Digital

Anders Nilsson, Chefredaktör och copywriter. Jobbar idag på Reaktion samt i egen företag och har även uppdrag från Aftonbladet.

I flera olika kategorier har hundratals organisationer tävlat om priset. Dessa bantades först ner till tre nominerade inom varje kategori. Alla de nominerade sticker på sitt sätt ut och förtjänar all heder för sitt engagemang och hårda arbete. Ni är alla stora inspirationskällor för oss på Mynewsdesk!

Vinnare Årets Nyhetsrum 2014

It & Teknik

AddQ Consulting

"Vinnaren har på ett optimalt sätt använt nyhetsrummet i syfte att nå ut till de som kan påverka. De använder sig av bra content för att göra sig intressanta och gör det enkelt för användaren att navigera bland de olika verksamhetsområdena."

Industri & Energi

Swecon

"Med ett optimalt användande av bilder samt en röd tråd i sin kommunikation har vinnaren verkligen gjort något snyggt och spännande av sitt material. Det här företaget kan sina användare och det avspeglas i nyhetsrummet."

Finans & Tjänstesektor

SPP

"Genom att skapa nyheter som tillför ett värde till sin publik och med ett strukturerat arbete med nyhetsrummet sticker vinnaren ut. De har på allvar lyckats utnyttja sitt nyhetsrum till fullo!"

Bygg & Fastighet

Procurator

"Vinnaren har visat vikten av att arbeta med rubriker för att nå en större publik. Samtidigt har ett systematiskt arbete med nyhetsrummet genererat en stadig återkommande publik."

Offentlig sektor & Ideella organisationer

Djurens Rätt

"Få, om någon, har på samma sätt lyckats driva opinion med hjälp av sitt nyhetsrum. Passionen för verksamheten lyser igenom i kommunikationsarbetet och man har insett värdet av att använda alla olika delar av verktyget."

Kultur, Underhållning & Turism

Stadsmuseet

"Vinnaren är ett föredöme när det kommer till hur man har valt att arbeta med bilder i sitt nyhetsrum. Tillsammans med en vass nyhetsvärdering ger man sin publik det den söker efter."

Hälsa, Sjukvård & Forskning

Praktikertjänst

"Med ett välfyllt nyhetsrum, personliga bilder och starka rubriker har de lyckats engagera sin publik. Trots sina många olika verksamhetsområden lyckats de göra nyhetsrummet enkelt att navigera i."

Livsstil, Mat & Dryck

Orkla Foods

"Genom att arbeta med starkt innehåll och hålla en bra publiceringsfrekvens tappar vinnaren aldrig sin publiks uppmärksamhet. Ett genomarbetat nyhetsrum med grymt bild-tänk!"

Utbildning & Rekrytering

Bemanningsföretagen

"Vinnaren arbetar både bra och frekvent med flera olika typer av innehåll, man har förstått värdet av variation. Innehållet presenteras alltid felfritt och relateras till annat relevant material. Enkelt, snyggt och effektivt."

Transport

MTR

"Vinnaren har visat hur man kan använda bra innehåll för att engagera och lyfta olika frågor. Nyheterna är alltid snyggt paketerade med relevanta bilder och länkar!"

Best of the Best

Philipson Söderberg

"Årets Best of the Best fortsätter att år efter år imponera i sitt innehållsskapande. Alltid snygga bilder, alltid relevanta nyheter för publiken. Det är också ett av få företag som vågat ta steget till rörligt material!"

Ett stort grattis till alla vinnare!

För mer information om Mynewsdesk, följ oss på:

Dela dina nyheter med Mynewsdesk. Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR. Över 5 000 varumärken som Google, Viasat, Gröna Lund och Johan & Nyström använder sina nyhetsrum på Mynewsdesk för att publicera och distribuera sina nyheter, öka sin synlighet samt knyta relationer med sin marknad och sina viktigaste journalister.