Vinnare Årets Pressrum 2012

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2012 18:46 CET

Vinnarna av Sveriges mest prestigefyllda pris inom digital PR är äntligen utsedda. Priset delades i kväll ut för fjärde gången till de företag och organisationer som lyckats bäst med sin digitala-PR under året. Nytt för i år var att priset delades ut på Mynewsdesks huvudkontor i Stockholm.

Med Årets Pressrum vill Mynewsdesk belöna företag och organisationer som med sina pressrum visat prov på nytänkande och idérikedom inom digital PR. Förhoppningen är också att vinnarna ska fungera som inspiration för andra företag och organisationer som vill nå ut med sitt budskap.

I åtta olika kategorier har hundratals företag och organisationer tävlat om priset. Dessa bantades sedan ner till fem nominerade inom varje kategori. Alla de nominerade sticker ut på sitt egna sätt och det har varit ett väldigt svårt arbete att utse endast en vinnare av så många bra tävlande.

Vi på Mynewsdesk vill passa på att tacka alla de nominerade företagen för allt engagemang och arbete de lagt ner i sina pressrum. Ni är alla stora inspirationskällor!

Vinnare i Årets Pressrum 2012:

Hälsa, Sjukvård och Friskvård
PHILIPS

Företaget har med sin aktiva och kreativa kommunikation arbetat med många typer av sociala medier och samtidigt lyckats hålla en röd tråd i sin digitala PR-kommunikation.

Nykomling
LEVENTA
På ett imponerande sätt har företaget arbetat professionellt och kontinuerligt med sitt pressrum samt arbetat med text och bild på ett kreativt och levande sätt.

Offentlig sektor, Ideella organisationer
JÄRFÄLLA KOMMUN

Med ett aktivt kommunikationsarbete, både gällande frekventa uppdateringar och nyttjande av pressrummets många funktioner har denna kommun blivit en förebild för offentliga verksamheters digitala kommunikation.

It och professionella tjänster
INDUO AB

Genom att arbeta aktivt med sitt pressrum, har företaget på ett medvetet och strategiskt sätt arbetat för att öka sin digitala närvaro och synlighet via pressrummet

Bygg, Fastighet, Motor, Miljö och Energi
PROFFSMAGASINET

Företaget har på ett genomarbetat sätt aktivt arbetat med bild och video på ett inspirerande sätt samt arbetat med text för att öka synligheten och maximera spridningen av sina nyheter i det digitala rummet.

Globetrotter
SAINT GOBAIN ABRASIVES

Detta internationella företag har på ett innovativt sätt använt sina olika internationella pressrum för att nå ut med sitt varumärke och företagsnyheter på en global marknad.

Turism, Kultur och Underhållning

VIASAT

Med ett otroligt engagemang och nyfikenhet har företaget nyttjat de olika funktionerna i pressrummet som samtidigt uppdaterats och presenterats på ett kreativt sätt.

Livsmedel, Detaljhandel och Mode
FINDUS

Detta företag har sett värdet i story-telling och knyter ihop allt ifrån bilder, dokument till pressmeddelanden och nyheter på ett inspirerande sätt.

Ett stort grattis till alla vinnarna!

För mer information om Mynewsdesk, följ oss på:

Slideshare

En smartare plattform för PR och digitalt engagemang

Mynewsdesk är den smartare plattformen för pr och digitalt engagemang. Plattformen står på fyra viktiga ben - Publish, Explore, Network och Analyze - som gör det lätt att publicera ditt pr-material i ett sökmotoroptimerat newsroom, ta del av konversationer online och identifiera de nyckelpersoner som kan skapa engagemang runt ditt varumärke. Du kan också skapa rapporter per dag, vecka eller månad för att analysera ditt pr-arbete.

Kommentarer (0)