Vinnarna i Årets Pressrum 2011

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2011 14:00 CET

Mynewsdesks hårda, men rättvisa, jury har nu korat de värdiga vinnarna i Årets Pressrum 2011. Här är företagen som bäst har använt Mynewsdesk för att lyckas med sin pr under året som gått.

Med tävlingen Årets Pressrum vill Mynewsdesk belöna de kommunikatörer, företag och organisationer som med hjälp av sina pressrum har lyckats briljera med sin digitala och sociala pr. Förhoppningen är att vinnarna ska tjäna som inspiration för andra som också vill bygga nätverk och nå ut med sitt budskap.

Konkurrensen har i år varit tuffare än någonsin. Juryn, bestående av medarbetare på Mynewsdesk, samt tidigare vinnare i Årets Pressrum, vill tacka samtliga nominerade för ett starkt engagemang i deras social media newsrooms under 2011. Läs gärna mer om juryns kriterier och samtliga nominerade.

Vinnare i Årets Pressrum 2011:

Bransch: Bygg & Fastighet

Saint-Gobain Abrasives

Publikens Favorit 2011
Solresor

Två företag har i år förärats med juryns hedersomnämnande. Ejmunds Gård, ett litet företag som har lyckats skapa stor pr, samt Taipei Mission in Sweden, för sitt intresseväckande källmaterial för journalister.

Årets tävling är den tredje i ordningen och anordnas nu för första gången även i Norge.

För mer information om Mynewsdesk, följ oss på:

Slideshare

Mynewsdesk – The News Exchange Site

Mynewsdesk matchar intresserade användare med relevant information- som pressmeddelanden, dokument, videor och bilder - helt på användarnas villkor. Allt material sökmotoroptimeras omedelbart och publiceras automatiskt i sociala medier som Facebook, Twitter, Flickr, WordPress och Slideshare. Mynewsdesk har idag 97 % nöjda kunder, hostar 3 600 social media newsrooms och publicerar innehåll från över 23 000 företag.

Kommentarer (0)