JORDEN RUNT KRYSSNING PÅ 335 DGR - SPARA 660.000 KR

Det är dock omöjligt att beskriva denna kryssning med några få rader - upplevelserna är otroligt många och stora och det är endast de riktigt stora "upptäckarna" som har utforskat 6 kontinenter med skepp.

Hela kryssningen inkluderar stopp på 242 destinationer i 59 länder på 6 kontinenter och går utmärkt att dela upp i olika delar. Kryssningens första del kommer att följa Marco Polos färd i "Fjärran Östern". Del 2 tar rygg på Odysseus äventyrliga resor i Medelhavet. Del 3 är inspirerad av Leif Eriksson´s vikingafärder i de nordliga farvattnen, medan del 4 följer i Columbus kölvatten och resor till den "nya världen". Del 5 följer Captain Cooks fantastiska möten med Oceanien och på del 6 går rutten mellan sk "kryddöar" med Ferdinand Magellans resor som utgångspunkt.

Susanne Ritzén Österberg på MyPlanet: - " pensionerade par med högt värderade hus kommer se denna resa som en spännande möjlighet till att spendera en längre tid utomlands. Man bor bekvämt och bra på kryssningsfartyget och man kan bara njuta av nya upplevelser och intryck varje dag. Huset där hemma kan hyras ut och man behöver inte tänka på vare sig inköp, matlagning eller städning nästkommande år".

Kryssningsfartyget "Spirit of Oceanus" har plats för 120 passagerare med bara utvändiga hytter. Priset för denna jordenruntomsegling är 1.8 miljoner (med rabatten avdragen blir det ca 3500kr om dagen) för "all inclusive" dvs alla måltider, alla utflykter, boende och resor. Kryssningen avgår från Singapore den 5 mars 2010 och är tillbaks igen den 3 februari 2011.

Betalar man resan före den 15 juli får man alltså en rabatt på 660.000 kr och utöver detta bjuder MyPlanet på flygresan i första klass tur och retur mellan Sverige och Singapore - till ett värde av 40.000kr.

För mer information se www.myplanet.se eller kontakta undertecknad.

MyPlanet Sweden AB
Susanne Ritzén Österberg