Philip Wadenius blir ny kundcenterchef på mySafety Försäkringar. Foto: Erika Gerdemark.

mySafety Försäkringar värvar Philip Wadenius som kundcenterchef

mySafety Försäkringar, Sveriges ledande aktör inom ID-skyddsförsäkringar, växer ytterligare med Philip Wadenius på plats som ny kundcenterchef. Philip har arbetat inom försäkringsbranschen de senaste 10 åren och kommer närmast från Willis Towers Watson. På mySafety tar han plats i ledningsgruppen och kommer att leda företagets kundcenter med fokus på service och kvalitet.

Philip Wadenius, 37, har varit verksam i försäkringsbranschen i tio år. Under åren har han i egenskap av roller som försäljningschef och kundtjänstchef varit med och byggt upp företag såsom Compricer och Svedea och kommer senast från en roll på Willis Towers Watson. På mySafety Försäkringar kommer han att ansvara för kundcentret, som innefattar både kundserviceagenter och försäkringsförmedlare.

– Jag har sett fram emot detta något enormt och det känns fantastiskt att vara på plats. Efter en hel karriär på olika nytänkande företag känns det kul att återigen få vara med och vidareutveckla ett företag. mySafety drivs av en stark övertygelse om att näringslivet har en viktig del när det kommer till att skapa trygghet för befolkningen och det är något som verkligen känns i väggarna. Jag ser fram emot att vara en del av den fortsatta resan, säger Philip.

I rollen som kundcenterchef kommer Philips erfarenhet inom försäljning, e-handel, interpersonella relationer och teambyggnad att vara viktig.

– Vi befinner oss i en spännande fas med storslagna planer på hur vi kan ta ansvar för och förändra försäkringsbranschen för både privatpersoner och företag. Philip kommer att hjälpa oss lägga den viktiga grunden för detta genom att fortsätta vårt arbete med att kvalitetssäkra organisationen och hur vi arbetar. Med sin profil, erfarenhet och energi innebär Philip ett välkommet och efterlängtat tillskott till mySafety som vi tror kommer att ta oss till nästa nivå, säger PA Prabert, vice koncernchef på mySafety Försäkringar.

mySafety Försäkringar – försäkringar för en digital värld.

mySafety Försäkringar erbjuder försäkringar för nya vardagsproblem och brott, till både privatpersoner och företag. Vi är ledande inom ID-skyddsförsäkring, Näthatsförsäkring och Spärrservice samt erbjuder också andra försäkringar som ger trygghet i vardagen. Med energi, engagemang och effektivitet hittar vi nya lösningar på nya problem. Vi tycker att alla förtjänar ett bra skydd i en digital värld.

mySafety Försäkringar är en del av mySafety Group. Mer information om mySafety Försäkringar finns på www.mysafety.se.