Pressmeddelande -

NA-KD växer och breddar erbjudandet genom lanseringen av ett nytt makeup-varumärke: NKD/BTY

NA-KD fortsätter sin tillväxtresa och tar nu klivet in på skönhetsmarknaden genom att lansera en ny spännande makeupserie: NKD/BTY. Konceptet utmanar normerna i branschen och intar en plats i frontlinjen i en växande kategori online. Genom att ta klivet in i skönhet fortsätter NA-KD sin globala tillväxtresa. NKD/BTY:s första kollektion kommer att lanseras på na-kd.com den 10 december.

NA-KD är ett av Europas snabbast växande modevarumärken med en årlig tillväxt på över 100 %. Under tredje kvartalet 2019 nådde företaget en rullande årsomsättning på över 1,3 miljarder kronor. Nu expanderar NA-KD sin produktportfölj genom att lansera en helt ny kategori: skönhet. Just skönhet har länge varit den mest efterfrågade kategorin från företagets kunder och är anledningen till att NA-KD nu lanserar NKD/BTY.

NKD / BTY första kollektion innehåller en serie produkter som är enkla att använda, med det individualistiska tänkandet hos Generation Z och Millennials i åtanke och som är skapad för att låta den naturliga skönheten lysa igenom. I en värld av filter, fillers och artificiell skönhet tar NKD / BTY ett välbehövligt nytt grepp när det gäller skönhet genom att hylla individualism framför perfektion. Varumärkets grundpelare handlar om att acceptera sig själv som man är och konceptet bakom NKD/BTY vilar på övertygelsen att skönhet handlar om så mycket mer än att se bra ut. Det handlar om att känna sig bekväm i sin egen kropp och hylla den naturliga skönheten.

Dessa värden genomsyrar allt NKD/BTY gör – från val av produkter och ingredienser till kommunikation. Varumärkets första makeup-kollektion är utformad för att framhäva naturlig skönhet och består av produkter som är enkla att använda för alla.

Den första kollektionen består av nio produkter: ögonsbrynsgel och -pennor, ögonskuggspaletter, glow kits, bronzer, flytande eyeliner, eyelinerpenna, flytande läppstift och läppennor. Priserna ligger på mellan 12 till 39 euro.

Som ett social-first-varumärke använder NA-KD sina starka relationer med influencers och kunder för att lansera NKD/BTY. NA-KD samarbetar med över 1 000 influencers och kunder i lanseringen. Som ett varumärke som hyllar individuell och naturlig skönhet var det en självklarhet att visa vad det betyder för olika människor. Detta koncept är också flitigt förekommande i den officiella lanseringskampanjen, som inkluderar stora namn som Matilda Djerf och Amaka Hamelijnck, tillsammans med kunder över hela Europa.

NA-KDs Chief Growth Officer Björn Bergström säger: ”Efter framgången för NA-KD i modevärlden tar vi nu, efter våra kunders önskemål, klivet in på skönhetsmarknaden. Det här är en stor satsning för oss och vi har arbetat hårt för att skapa ett produktsortiment med förstklassiga, hållbara ingredienser.”

NA-KDs Brand Director Natasha Billing fortsätter: Precis som med mode ville vi skapa en mer positiv upplevelse av kategorin för att säkerställa relevans för våra kunder. NKD/BTY står för idén att det inte finns några skavanker, utan enbart möjligheter att hylla det som är unikt med oss. Smink ska göra det möjligt att uttrycka sig utan att dölja din naturliga skönhet och skapa en look som är lika unik som du.