NA-KDs senaste collab - skapar en crowdsourcad kollektion med sitt community

NA-KD är kända för sina många framgångsrika influencer-samarbeten. Nu tar modeföretaget collab-konceptet ett steg längre och skapar en kollektion tillsammans med sitt community. NA-KD by YOU är företagets första crowdsourcade kollektion där fansen är både designers och modeller för produkterna. Kollektionen släpps 17 november.

NA-KD släpper en crowdsourcad kollektion baserad på svar från deras 2,3 miljoner starka Instagram community med följare från hela världen. Med hjälp av Instagram Stories har varumärket frågat sina följare vilka produkter, stilar, färger och namn de föredrar. Svaren resulterade i NA-KD by YOU - en kollektion med nyckelplagg i neutrala toner som till 100% skapats tillsammans med företagets kunder. Kollektionen innehåller några av säsongens viktigaste trender: puffärmar, konstläder och skräddarsydda måsten. Den bjuder även på vardagsfavoriter som stickat och satin. Färgpaletten är sober i svart och off-white. Accessoarerna communityt valde mixar pärlor, breda kedjor, vadderade hårband och statement-hårklämmor. Plaggen kommer att ha ett prisspann på 249-699 kronor. NA-KD har också valt att göra sina fans till ansikten för kollektionen. Genom en tävling i sociala medier kunde följare tävla om att bli modeller för kampanjplåtningen och en modevisning som kommer att sändas live. Totalt kommer 10 unga kvinnor från hela Europa (Tyskland, Sverige, Polen, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Spanien) att delta som modeller. Sverige representeras av tre vackra kunder: Fahmo Issak, Noelle Englund Hackley och Tahmin Muntaha Chowdhury. En grupp kvinnor som verkligen representerar ett modernt Sverige.

VD och grundare, Jarno Vanhatapio, kommenterar:

“På NA-KD står kunden alltid i fokus för allt vi gör. Så för oss känns det självklart att inkludera vårt community i produktutvecklingsprocessen. Att skapa en kollektion tillsammans med våra kunder, baserat på deras feedback, hjälper oss att förstå vad de vill ha och får dem att känna sig mer involverade i varumärket. Så det är en win-win.”

Kollektionen kommer att släppas på NA-KD.com 17 November.