Jönköping/Nässjö/Vaggeryd ordnar Speaker´s Hub på Future Transport

Jönköping-Nässjö-Vaggeryd

ordnar Speaker´s Hub på Elmia

Det handlar inte om Speaker´s Corner - då får ju vem som helst tala - när Jönköping-Nässjö-Vaggeryd åter samverkar på Future Transport på Elmia den 6-8 oktober. I stället har man skapat en Speaker´s Hub med ett fyrverkeri av intressanta inslag under de tre mässdagarna.

I Speaker´s Hub-konceptet deltar representanter från högskolevärlden, it-företag, kommunerna, regionen, Jönköping Airport och järnvägsföretag. Ett dussin goda exempel presenteras om innovativa logistiktjänster, kvalitétsarbete och internationellt samarbete.

Det är ingen brist på kreativiteten hos de aktuella aktörerna. Redan första kvällen arrangeras en tågresa med Nässjö järnvägsmuséum där måltid, nostalgitripp på museét bakats ihop med ett besök hos Tura Scandinavia i Nässjö som är framgångsrik distributör och grossist inom foto, video, data och annan hemelektronik.

I de tre kommunernas monter finns också Jönköpings Airport på plats.

-En självklarhet att vi är med. Det är en fantastisk möjlighet att bidra till att visa upp en region som har både noshjul, gummihjul och järnhjul att erbjuda, säger Sten Norinder, VD för Jönköping Airport.

Bildtext

Nu är det välplanerat inför medverkan på Future Transport den 6-8 oktober. Fr v Patrik Holst, Jönköpings kommun, Sten Norinder, Jönköping Airport, Louise Skålberg och Carl-Gunnar Karlsson, Vaggeryds kommun samt

Holger Jonasson, Nässjö Näringsliv AB.

• Nya produkter, tjänster

• future transport