Vill bli Nordens ledande resursförsörjare

”Nordens ledande resursförsörjare”

Infraservice Scandinavian tänker nytt

Infraservice Scandinavian AB i Nässjö har visionen att bli Nordens ledande resursförsörjare inom området transportinfrastruktur. –Ingen har ännu tagit det ansvaret i dag. Vi gör det, säger ägaren och VD Joakim Stenqvist.

Det snabbväxande företaget söker nya medarbetare och samarbetspartners för att kunna bygga upp en nationellt samordnande kompetens- och resurspool

Företaget expanderar över hela landet med erfarna regionchefer i spetsen. Man jobbar med bemanning, förmedling, transporter och utbildning till hela den nordiska anläggningsmarknaden.

-Vi står för ett nytänkande och är redan igång med att vara en nationell aktör och leverantör för branschen. Den bärande idén är att på ett banbrytande sätt erbjuda marknaden en nationellt samordnande kompetens- och resurspool, säger Joakim Stenqvist.

Uppdragen som kan omfatta allt från uthyrning av bemannade spårgående maskiner, lokförare, säkerhetspersonal eller järnvägstekniker samt transportuppdrag har näst intill strömmat in.

En del av företagets affärsidé är att erbjuda branschen yrkesintroduktion av nyutexaminerade tekniker och ingenjörer. Ett nytt grepp för att få företag att först kunna testa nya, ofta unga medarbetare. Yrkesintroduktionen (”Nässjömodellen”) innebär att Infraservice Scandinavian först hyr ut medarbetare med målet att de skall vara fullt anställningsbara hos kundföretaget inom 12 månader. Hittills har konceptet fungerat. Det har blivit jobb i stället för arbetslöshet för unga människor, något som företaget värnar starkt om.

Joakim Stenqvist med 25 års branscherfarenhet har varit verksam i många ledande befattningar. Efter mindre än ett års arbete med Infraservice Scandinavian räknar han med att företaget i år skall omsätta upp emot 35 mkr.

Regionchefer för Nord och Mitt (Hans Olofsson, Luleå), Väst och Öst (Magnus Boije, Nässjö) samt Syd och Stockholm (Kenth Eliasson, Stockholm) är i full verksamhet, medan VD själv arbetar med nationella logistik- och maskinenheter.

Bild: Joakim Stenqvist, VD och ägare av nässjöföretaget Infraservice Scandinvian.

Foto: Hasse Bengtsson.

Ytterligare information ger: joakim.stenqvist@infraservice.nu